.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
خبرنگاران مازندران از هدیه رئیس جمهور جا ماندند

چندسالی است که موضوع هدیه رئیس جمهور به خبرنگاران، تبدیل به سوژه خبری شده؛ به طوری که نیمی از خبرنگاران مازندران از هدیه روز خبرنگار جا ماندند.

 

به گزارش شمال نیوز به نقل از فارس هدیه‌ای که رئیس جمهور در روز خبرنگار به این قشر اختصاص می‌دهد، اما تا به دست صاحب آن برسد، گاهی تا بیش از یک سال به طول می‌انجامد.

در این سال‌ها اینکه، آیا هدیه به دست صاحب اصلی آن، یعنی خبرنگار می‌‌رسد یا نه موضوعی تراژیک شده و اغلب هدایاها را در دست افرادی می‌بینیم که در طول سال از خواندن یک خبر هم دریغ می‌کنند چه برسد به تولید خبر.

امسال هم لیست 288 نفره‌ای از خبرنگاران که شامل دریافت هدیه ریاست جمهوری هستند به استان مازندران ابلاغ شده و از نام برخی خبرنگاران فعال در این لیست خبری نیست.

گفته شده که این لیست بر مبنای نام‌نویسی در سامانه "سمان" است اما وقتی از برخی خبرنگاران که در لیست هدیه رئیس جمهور قرار گرفته‌اند می‌پرسی که آیا در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند یا خیر، از وجود خارجی سامانه اظهار بی‌اطلاعی می‌کنند و برخی دیگر هم صرفا نام‌نویسی اولیه را انجام داده و تکمیل پرونده با ارسال ماهانه اخبار به این سایت را، انجام نمی‌دهند.

برخی هم مدت‌ها است که همکاری خود را با مطبوعات قطع کرده‌اند، اما نام آنها همچنان در لیست دریافت هدیه رئیس جمهور قرار دارد.

* از استان مازندران لیستی برای پرداخت هدیه نخواسته‌اند 

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در این زمینه به خبرنگار فارس در ساری گفت:‌ اعلام شده کسانی شامل دریافت هدیه ریاست جمهوری می‌شوند که در سامانه سمان ثبت‌نام کرده باشند.

حجت‌الاسلام عباسعلی ابراهیمی یادآور شد: ‌همه افرادی که در این سامانه نام‌نویسی کرده باشند، هدیه را دریافت می‌کنند.

وی در پاسخ به این سئوال که برخی خبرنگاران در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، اما نام آنها در لیست دریافت هدیه قرار نگرفته، یادآور شد:‌ اگر فردی از خبرنگاران در این سامانه ثبت‌نام کرده و نام او در لیست دریافت هدیه قرار ندارد به ما اطلاع‌رسانی کند تا پیگیری کنیم.

ابراهیمی خاطرنشان کرد:‌ از استان لیستی برای پرداخت هدیه نخواسته‌اند و مبنا را بر اساس ثبت‌نام در سامانه قرار داده‌اند.

این مسئول بیان داشت:‌ چنانچه خبرنگاری در این سامانه ثبت‌نام کرده، اما نام او در لیست دریافت هدیه قرار نگرفته، پیگیری و بر این موضع اصرار می‌کنم و خودم هم ذی‌حق می‌شوم که چرا افرادی که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند، هدیه نگرفتند.

* لیست هدیه خبرنگاران مربوط به چهار سال قبل است

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران نیز در این زمینه در گفت‌وگو با فارس ابراز داشت:‌ 99 درصد از لیستی که برای دریافت هدیه ریاست جمهوری اعلام شده، مربوط به چهار سال قبل است که از طریق منابع غیررسمی بوده است.

رستم دهقان، با اشاره به اینکه تلاش‌های ما برای ارائه و ثبت لیست جدید هنوز به جایی نرسیده، ادامه داد: گویا لیست ارائه شده فعلی نه مربوط به کسانی است که در سامانه ثبت‌نام کرده‌اند و نه از روی اطلاعاتی که ما ارائه کردیم.

وی با بیان اینکه این لیست مربوط به آرشیو ریاست جمهوری است، تصریح کرد:‌ نمی‌دانیم چرا اصرار دارند این لیست تغییر نکند.

رئیس هیئت مدیره خانه مطبوعات استان مازندران با اشاره به اینکه سامانه سمان هنوز یک سامانه دقیق و به درد بخور نیست، متذکر شد: ‌نمی‌توان روی این سامانه حساب باز کرد.

این مسئول با بیان اینکه اطلاعاتی جمع کرده‌ایم و در هفته آینده به نهاد ریاست جمهوری مراجعه و پیگیری حضوری می‌کنیم، عنوان کرد:‌ باید ببینیم این لیست بر اساس چه عمل و معیاری است.

دهقان یادآور شد: حتی در نشریه خودم هم افرادی هستند که حدود دو سه سالی است که با ما همکاری نمی‌کنند و با وجود اینکه آمار آنها را اعلام کرده‌‌ایم، اما هنوز نام این افراد در لیست دریافت هدیه وجود دارد و برخی هم با اینکه مشغول به کار هستند؛ اما هنوز نام آنها به لیست دریافت هدیه ریاست جمهوری اضافه نشده است.

وی با بیان اینکه این موضوع نشان می‌دهد که با وجود ارائه آمار اما سامانه دست نمی‌خورد، ابراز داشت:‌ آمار سامانه، درست، حساب شده و به روز نیست.

* تایید وجود مشکل از سوی معاون وزیر ارشاد

معاون مطبوعاتی وزیر ارشاد که بهمن ماه سال گذشته برای حضور در مراسم اختتامیه جشنواره مطبوعات و خبرگزاری‌ها به مازندران سفر کرده بود سئوال خبرنگار فارس مبنی بر وجود مشکل در سامانه سمان را تایید کرد و افزود‌:‌ هنوز مشکلاتی در این سامانه وجود دارد که باید برطرف شود.

اما با وجود تایید مشکل در این سامانه، چرا مبنای برخی تصمیم‌گیری‌ها قرار می‌گیرد و چرا وزارت عریض و طویل فرهنگ و ارشاد اسلامی، در رفع این مشکل گام اساسی برنمی‌دارد، سئوال بی‌جوابی است که ذهن بسیاری از اصحاب رسانه را به خود مشغول کرده است.

اما بهتر است اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران لیست 288 نفره خبرنگاران را که شامل دریافت هدیه ریاست جمهوری شده‌اند بر روی سایت رسمی خود قرار دهد تا آنهایی که دستی بر آتش دارند نسبت به این لیست به داوری بنشینند.

اینکه از لیست بیش از 600 نفره خبرنگاران استان و عضو خانه مطبوعات، چرا 288 نفر برای دریافت هدیه انتخاب می‌شوند سئوال دیگری است که مسئولان امر باید پاسخگو باشند.

البته اصلا نیازی نیست به یاد بیاوریم که در روزهای پایانی سال گذشته، چه برنامه‌ای برای دریافت هدیه ریاست جمهوری به راه افتاد.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.045 seconds.